loading...
I.Z.S.F رزم باستانی وپهلوانی پرثوآ
parsoa boy بازدید : 28 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)

بنیانگذار سبک:جهانبان حشمت شکری قادی

دیدگاه هرودوت مورخ یونانی درمورد ایرانیان

«ایرانیان راست بر اسب می نشستند.راست تیر می انداختند وراست سخن میگفتند.تیزی تیغه چرخهای ارابه های آنها در نبردها یاد آور تدبیر در رزم می باشد»

تاریخ عیاران و سربداران.تاریخ اسپهبدان که برای سربلندی قوم خود حماسه می آفریدند .جملگی نشانه ای از قدمت دیرینه ملت ایران در رزم و جنگ آوری ودلاوری آنان دارد.

کشورپهناور ایران باپرورش پهلوانانی بی نظیرهمانند.نریمان.سام

زال.رستم.اسفندیار.آرش کمانگیر. آداب وسنن مردمان خود همانند

هنر چوب بازی مردان سیستان.رقص شمشیر مردان سیستان.

رقص خنجر ترکمانان.برق تیغه های دشنه وقمه غرب وشرق ایران وهنر تبر زنی مردان شمال همگی می تواند گویای هنر رزم باستان ایران .

parsoa boy بازدید : 35 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (1)

به نام خدای ورزشکاران

باسلام خدمت تمام ایرانیان چه در کشور چه خارج از کشور

همان طور که خودتان می دانیند تمام کشور ها برای خودشان یک ورزشی دارند آیا تا به حال فکر کردیند ایرانیان چه ورزشی دارند بله ایرانیان ایرانیانی که از بین آن ها رستم و اسفندیار متولد شدند .

بله ایرانیان هم ورزشی دارند که متعلق به خودشان است  ورزشی که نام آن ایرانی است و ورزش کارانی که همشان ایرانیند ورزشی که(( پرتوا)) نام دارد.

درسال های پیش پرتوآ به سوی جهانی شدن می رفت ولی چینی ها ورزش خودشان را به ما تحمیل کردند و این امر باعث شد که پرتوآ کاران به ورزش های بیگانه رو بیاورند و متاسفانه این انسان های شریف  هم وطن یکم فکر نکردند که ما خودمان ورزش داریم اصلا چرا باید به ورزش های بیگانه  روی  بیاریم وبه جای اینکه آن ها رااز کشور بیرون بی اندازند این نوع ورزش ها را گسترش می دهند ومن خود خویشتن برای شما توزیع می دهم که چینی ها چه حقه هایی به ما زدند:

همه شماها در باره ی مشت نزدیک بروسلی اطلاعاتی داریند ولی اگر بیشتر تحقیق کنیند متوجه این موضوع می شویند که بروسلی هم تقلید کاراست   الآن برای شما توزیع می دهم. درسال گذشته حدود سی یا چهل سال پیش استاد ابراهیم میرزایی  فنی به وجود آورد به نام چرخش مشت و معتقد بود که مشت باید چرخش داشته باشد و نام آن را گذاشت مته یا متو به علت چرخشی که مشت میکرد درحین ضربه و اول کار این را به پرتوآ کاران یاد داد وبروسلی از آن ها تقلید کرد ودر چین به نمایش گذاشت ونام آ ن را مشت نزدیک گذاشت و به نام خود ثبت کرد.

 همان طور که همه ی شما می دانیند هر رشته ای رقص پا دارد مانند:بوکس*کاراته*تکواندو*موتای و.... ولی این ایرانیان بودند که سبکی به نام رقص پا به وجود آوردند ورشته های دیگه از آن ها تقلید کردند ولی اگر خوب توجه کرده باشیند متوجه این موضوع  می شویند که خارجی ها فقط در رقص پایشان از بپروبپر استفاده می کنند ولی با این که ایرانیان بیش از  50 نوع  رقص پا بلدند ولی  خارجی ها جدیدا برای تقلید کردن از بعضی تکنیک های ما هم مانند:سما*برگشت دست و... تلاش می کنند ولی خوشبختانه تا الآن  موفق نشدند حال من درباره ی ورزش خودمان که حدود  6000هزار سال است که قدمت کرده است توزیع دادم واینک نتیجه گیری باشماست که آیا می خواهیند رزم ایرانیان یعنی پرتوآ کار کنیند یا ورزش ها بیگانه وسلام نام تمام.

parsoa boy بازدید : 22 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)

قدرت و مهارت و جنگاوری ایرانیان از دیرباز زبانزد خاص و عام و ملل مختلف جهان بوده است. شجاعت و ورزیدگی ایرانیان از یک طرف و موقعیت خاص منطقه‌ای و حملات کشورهای دیگر از سوی دیگر موجب شد تا جنگاوری و رزم به عنوان یکی از اصلی‌ترین دل مشغولی آنان به شمار آید، تا جایی که هنر رزم در تک تک نقاط ایران با شگردها و فنون خاص به چشم می‌خورد.

در سده اخیر، سازمان‌های جهانی رزمی در سراسر جهان در حال گسترش فرهنگ سیستم‌هایی از فنون رزمی مشرق زمین گردیدند و در این راستا گوی سبقت را از دیگر کشورها ربوده و در عرصه بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای برای خود باز کردند.

حدوداً در سه دهه اخیر اساتید بزرگی که کوله بار سنگین رزم ایران را بر دوش می‌کشیدند به خودباوری رسیده و با ابتکار عمل و انجام تمرینات جسمی و روحی، سبک جدیدی به نام «پرتوآ» را با فنون و محتوای مستقل و با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بومی و محلی ایرانی ابداع نمودند و برای اولین بار گام بزرگی در جهت اعتلای رزم ایران و شکوفایی فرهنگ رزم باستان برداشتند و با ارائه فنون و تکنیک‌هایی که بر حسب شرایط و اوضاع و احوال جوامع طراحی و تدوین شده بود و در میان خود شاگردان برجسته‌ای پرورش دادند.

از این رو فدراسیون ورزش‌های رزمی، با توجه به بررسی‌های انجام شده در چند مرحله و برگزاری جلسات دفاع و تأیید شورای فنی فدراسیون ورزشهای رزمی مجوز فعالیت رسمی سبک طی نامه شماره 3053/276 مورخه 15/11/79 با مسئولیت بنیانگذار سبک جناب آقای حشمت شکری قادی صادر و رسمیت یافت. پس از گذشت یک سال مجوز فعالیت سبک تحت عنوان «سبک مستقل پرتوآ» طی حکم شماره 12841/276 مورخه 4/10/80  به ریاست مشارالیه صادر گردیده و از آن تاریخ به بعد فعالیت خود را تحت نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی ادامه داد و نهایتاً پس از تشکیل فدراسیون کونگ فو در سال 1384 به عنوان یکی از سبک‌های رسمی به فدراسیون کونگ فو منتقل گردید.  در حال حاضر جناب آقای دکتر نادر شکری  از سوی فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران به ریاست سبک پرتوآ کشور انتخاب و در چهارچوب قوانین جاری سازمان تربیت بدنی کشور و مقررات فدراسیون مربوطه انجام وظیفه می‌نمایند. «پرتوآ» در ایران به عنوان یکی از سبک‌های فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران به فعالیت پرشکوه خود ادامه می‌دهد

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما ورزش بیگانه یا ورزش کشور خودتان؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 756